Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Žlutým, Černým nebo Pendolinem?

Trasu Praha - Ostrava jezdím již šestnáctým rokem a tak se povauji za pamětníka. Doby, kdy jsem ve vlacích ČD sedávala na tašce u toalet, potila se nebo mrzla, jsou už naštěstí dávno pryč. S obrovským nadšením jsem uvítala výjezd vlaků Pendolino i za ty příšerné peníze, které to na začátku stálo. Jedna cesta tuším 650Kč. Nejsem si tím úplně jistá, ale tak nějak to bylo. Platila jsem za pohodlí, bezpečí, čistotu a klid. Už jsem se nebála zavřít oči a cestou se vyspat. Nestepovala jsem na nástupišti hodinu předem, abych si zajistila místo k sezení, ale těch peněz mi bylo líto.

A pak vyrazila žlutá flotila vlaků RegioJet. Nádhera! Jízdné proti ČD za hubičku. Výborný servis a občerstvení za ceny, které dodnes nechápu. Dejte si v nějakém bufetu kávu a zákusek za 9 Kč! Prostě nedáte...v Regiu ano. A tak jsem začala jezdit častěji. Přišlo léto a ukrutná parna. Co v Praze? Pojedu na víkend k našim na Moravu. První nemilé překvapení bylo to, že Regio zrušil zastávku v Libni. Ale co, to chápu...zbytečně to prodlužovalo dobu jízdy a stejně tam nastupovalo a vystupovalo jenom pár zoufalců jako já. A na hlavák to není tak strašně daleko, máme přece metro. Druhé nemilé překvapení byla nefunkční klimatizace v mém voze. Později jsem zjistila, že v dalších vozech jsou na tom stejně...potí se a větrat moc nepomáhá, když je venku víc než třicet stupňů. O deklarované kafe jsme také prosili zbytečně, protože nefungoval kávovar či co. Toalety byly v provozu také jenom v každém druhém voze a vysvětlení pro všechny tyto potíže? VEDRO! Sice nerozumím, jak může vysoká teplota ovlivnit funkčnost toalet, ale dejme tomu. Řekla jsem si, že se tato jízda prostě příliš nepovedla. Technika zklamala a příště to prostě bude lepší. Nebylo. Cestou zpět se pro změnu brutálně ochladilo, topení netopilo a deky byly nedostatkové zboží. A tak jsem se rozhodla vyzkoušet černý vlak. Teplo bylo, toalety fungovaly, ale stejně jsem měla výhrady. Nelíbí se mi obrovské otevřené prostory ve vlaku. Leo je jeden dlouhý, průchozí vagón, ale to je můj problém. Nedostatek úložných prostor mi chybí jak v černém tak i ve žlutém vlaku. Nejvíce cestujících mají oba dopravci na dlouhých tratích, což je právě Praha - Ostrava a tam lidé většinou cestují s pořádně velkým a těžkým kufrem. Nevím, jestli jste někdy zkoušeli narvat kufr do prostoru nad sedadly, ale je to dost fuška. Občerstvení nic moc, ale do Ostravy jsem dojela pohodlně. Jsem ráda, že na dráze funguje konkurenční boj a jezdím za cenu víc než příznivou. Nicméně na vlacích Regia je poznat, že se investuje do jiných věcí než do oprav a údržby vozů. A teď jsme se dočetla, že všichni tři hlavní dopravci prodlužují své tratě až do Košic. Milí dopravci, chápu, že chcete obsadit co nejvíce tratí a získat co největší počet cestujících, ale nezapomínejte ve svém boji na ty, pro které to děláte. Ono někdy kvalita je víc než kvantita. Asi zase vyzkouším Pendolino.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michaela Kubná | pátek 26.9.2014 12:36 | karma článku: 17,30 | přečteno: 1420x
  • Další články autora

Michaela Kubná

Já, já, já...jenom já

Mám se ráda. Mám se hodně ráda a myslím si, že je to naprosto normální. Vlastně ne normální, je to základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda i někoho jiného. Základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda lidi okolo sebe, abych mohla mít ráda lidi obecně. Bez lásky a úcty k sobě, nedokážu cítít lásku a úctu ke společnosti okolo sebe. Konec kostrbaté filozofie, vysvětlím to....

14.3.2015 v 12:28 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Historie jedné cesty

Poslední cesta k rodičům...to už je dávno. Na vánoce,takže vlastně v loňském roce. Je na čase vyrazit znovu. Jezdívám Žlutým a ani tentokrát nemám důvod své zvyky měnit. Při mé práci, kdy si do poslední chvíle nejsem jistá, zda do vlaku v naplánovanou dobu nastoupím, je víc než báječná věc, možnost stornovat jízdenku 15 min před odjezdem a to bezplatně. Jedu Žlutým.....

5.3.2015 v 13:22 | Karma: 10,33 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování

Michaela Kubná

Moje divadelní začátky....a konce

V době, kdy jsem navštěvovala základní školu, se každý rok organizovaly tzv. akademie. Byl to soubor představení žáků školy pro rodiče,babičky a dědečky. Každý ročník si nacvičil nějaké představení nebo hru a s tím jsme pak vystupovali. Byla jsem mezi "vybranými" jedinci každý rok, ale dva ročníky mi obzvlášť uvízly v paměti....

7.1.2015 v 10:39 | Karma: 7,44 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Z pasáčka krav vzornou pionýrkou

Jen co jsem opustila školku a období pasení krav, čekala mě jiná "kariéra". Kariéra vzorné pionýrky. Ne ideově. V době, kdy jsem začala chodit do školy, neexistovaly jiné zájmové kroužky než ty pod hlavičkou SSM a potažmo pionýra. Chodila jsem tam taky a (nekamenujte mě) měla jsem to ráda...

6.1.2015 v 11:15 | Karma: 14,65 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Jak jsem se stala pasáčkem krávy

Ačkoliv jsem typické venkovské dítě, k drůbeži mám vztah hodně chladný. Samozřejmě ne k té na talíři. To se máme hodně rádi, jenom se obávám, že je to vztah naprosto a úplně jednostranný. Ale živá drůbež me neoslovuje. Slepice považuji za naprosto tupé bytosti. Chodím k nim dodnes kouřit a jejich prázdné oči upírané na mou ruku s cigaretou, mě fakt iritují. Krocanů a krůt se bojím, před husama utíkám a kachny jsou mi lhostejné.

3.1.2015 v 8:27 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2625x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Slunečný začátek týdne ve středu vystřídají přeháňky. O víkendu bude bouřit

13. května 2024  6:20,  aktualizováno  7:18

Počasí v Česku bude zpočátku týdne slunečné a s maximálními teplotami až do 25 °C. Změna ovšem...

Šojgu končí v křesle ministra obrany. Putin chce místo něj Bělousova

12. května 2024  20:34,  aktualizováno  13.5 7:14

Ruský prezident Vladimir Putin navrhl jmenovat dosavadního prvního místopředsedu vlády Andreje...

Americký voják zadržený ve Vladivostoku se odvolal proti vazbě

13. května 2024  6:43

Americký voják, kterého na začátku tohoto měsíce zadržely úřady ve Vladivostoku na ruském Dálném...

V Litvě volí prezidenta, do druhého kola postupují Nauséda a Šimonytéová

13. května 2024  6:36

V druhém kole litevských prezidentských voleb se utká dosavadní hlava státu Gitanas Nauséda s...

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 737x
Jsem jaká jsem.....

Seznam rubrik