Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Brazílie den III. Okradená

Třetí den v Brazílii jsme se už cítily jako "domorodkyně". Jenomže každá pýcha předchází pád a tak jsme se i my vrátily rovnýma nohama zpět na zem. A zážitek to nebyl zrovna příjemný....každá zkušenost vám ale něco dá, takže dnes už na to koukám s nadhledem.

I další den jsme po probuzení zjistily, že je zataženo (během celého pobytu se situace opakovala – dopoledne teplo, ale pod mrakem, občas i sprchlo, odpoledne nádherně jasno). Vyrazily jsme tedy opět objevovat krásy okolí. Vycházka to byla ale velmi krátká. Ve všech průvodcích, každý delegát, prostě všichni co alespoň malinko tuší, jaká sociální situace v Brazílii je, vás upozorní, že nemáte provokovat místní obyvatele tím, že chodíte ověšeni různými šperky, v ruce taháte značkovou digitální kameru nebo fotoaparát. Já si říkala, co se mi může stát! Foťák mám obyčejný a jediné dvě věci, které nosím jako šperky, jsou celkem obyčejné, ale mám k nim speciální vztah – zlatý řetízek s křížkem jsem dostala k osmnáctým narozeninám a zlaté náušnice jsem si nechala udělat z náušnic mojí babičky. Nosím je odjakživa a v Brazílii jsem je nehodlala odložit. A tak jsme šly po jedné z hlavních tříd a koukaly po okolí. Okolo nás chodili jiní turisté nebo Brazilci. Když se blížil mladík poněkud tmavší pleti, zůstala jsem samozřejmě úplně klidná. Ve chvíli, kdy jsem se s ním na chodníku míjela, najednou natáhl ruku a ucítila jsem řezavou bolest na krku. Během vteřiny bolest zmizela a mladík rychlostí blesku přeběhl na protější stranu ulice a v klidu si vykračoval dál. Sáhla jsem si na krk a zjistila, co se stalo...strhl mi můj zlatý řetízek a utekl. Ani se nenamáhal zmizet někam dál, byl si naprosto jistý, že neudělám vůbec nic. Běžet za ním nemělo smysl a volat policii už vůbec ne. Otočily jsme se a vrátily na hotel chytřejší o další zkušenost a chudší o můj řetízek. Náušnice šly okamžitě také dolů a opět jsem si je nasadila až na letišti při odletu domů. Odpoledne jsme strávily u hotelového bazénu a tam jsme zjistily, že naše ztráty jsou opravdu zanedbatelné...další partička z Čech na tom byla o poznání hůř. Včera večer si vyrazili za zábavou a malinko to přehnali s alkoholem. Pod jeho vlivem si mysleli, že jsou naprosto nezranitelní a vyrazili na noční koupel na městskou pláž. Všechny věci, včetně dokladů, foťáků, kamer a oblečení nechali ležet na pláži a vyrazili se okoupat. Zkrátka a dobře..do hotelu se vraceli pouze v prádle a dnes ráno jim volal někdo, kdo jim nabízel vrácení všech věcí, ale za nehoráznou sumu. Nakonec se s tím někým domluvili pouze na vrácení dokladů za nějaké celkem rozumné peníze, ale kolik to bylo, to nemám tušení...

Autor: Michaela Kubná | neděle 19.10.2014 11:40 | karma článku: 10,28 | přečteno: 441x
  • Další články autora

Michaela Kubná

Já, já, já...jenom já

Mám se ráda. Mám se hodně ráda a myslím si, že je to naprosto normální. Vlastně ne normální, je to základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda i někoho jiného. Základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda lidi okolo sebe, abych mohla mít ráda lidi obecně. Bez lásky a úcty k sobě, nedokážu cítít lásku a úctu ke společnosti okolo sebe. Konec kostrbaté filozofie, vysvětlím to....

14.3.2015 v 12:28 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Historie jedné cesty

Poslední cesta k rodičům...to už je dávno. Na vánoce,takže vlastně v loňském roce. Je na čase vyrazit znovu. Jezdívám Žlutým a ani tentokrát nemám důvod své zvyky měnit. Při mé práci, kdy si do poslední chvíle nejsem jistá, zda do vlaku v naplánovanou dobu nastoupím, je víc než báječná věc, možnost stornovat jízdenku 15 min před odjezdem a to bezplatně. Jedu Žlutým.....

5.3.2015 v 13:22 | Karma: 10,33 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování

Michaela Kubná

Moje divadelní začátky....a konce

V době, kdy jsem navštěvovala základní školu, se každý rok organizovaly tzv. akademie. Byl to soubor představení žáků školy pro rodiče,babičky a dědečky. Každý ročník si nacvičil nějaké představení nebo hru a s tím jsme pak vystupovali. Byla jsem mezi "vybranými" jedinci každý rok, ale dva ročníky mi obzvlášť uvízly v paměti....

7.1.2015 v 10:39 | Karma: 7,44 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Z pasáčka krav vzornou pionýrkou

Jen co jsem opustila školku a období pasení krav, čekala mě jiná "kariéra". Kariéra vzorné pionýrky. Ne ideově. V době, kdy jsem začala chodit do školy, neexistovaly jiné zájmové kroužky než ty pod hlavičkou SSM a potažmo pionýra. Chodila jsem tam taky a (nekamenujte mě) měla jsem to ráda...

6.1.2015 v 11:15 | Karma: 14,65 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Jak jsem se stala pasáčkem krávy

Ačkoliv jsem typické venkovské dítě, k drůbeži mám vztah hodně chladný. Samozřejmě ne k té na talíři. To se máme hodně rádi, jenom se obávám, že je to vztah naprosto a úplně jednostranný. Ale živá drůbež me neoslovuje. Slepice považuji za naprosto tupé bytosti. Chodím k nim dodnes kouřit a jejich prázdné oči upírané na mou ruku s cigaretou, mě fakt iritují. Krocanů a krůt se bojím, před husama utíkám a kachny jsou mi lhostejné.

3.1.2015 v 8:27 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2625x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  17:55

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 737x
Jsem jaká jsem.....

Seznam rubrik