Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vánoce? Teď?

A už je to tady zase! Kamkoliv se na netu podívám, začíná na mě křičet vánoní reklama. V metru visí poutače různých internetových obchodů s nabídkou zaručeně nejlepších a nejlevnějších dárků, které prostě musíte mít za každou cenu...vlastně pardón, samozřejmě za tu nejvýhodnější cenu.

Je pravda, že je to maličko lepší než to bylo ještě před dvěma roky. Pamatuji se, že jsem se začátkem září chystala na dovolenou k moři, ale než jsem nastoupila do letadla, musela jsem spolu se svými kolegy vystavit v práci celý sortiment vánoc...vánoční stromečky, ozdoby a spoustu hraček. Bylo to absurdní a když mě pak slaná mořská voda štípala pokaždé, když se dostala do poškrábaných rukou, které jsem měla od vánočních stromečků, připadalo mi to celé jaksi na hlavu postavené. Stejně zvláštní pocit jsem měla, když jsem vyrazila před onou dovolenou na poslední nákupy do Kauflandu a tam se v regálech roztápěli čokoládoví sněhuláci, protože na ně svítilo teplé sluníčko babího léta. Vánoce jsou čím dál dřív. Myslím tím v obchodech. Naštěstí v kalendáři zůstávají stále až 24.12. Jenom ta komerce, která je provází čtyři měsíce předem, tak ta mě dost ničí. Vánoce miluju a jsou to podle mě nejkránější svátky v roce. Jezdím obvykle k rodičům a těším se, když přijedu 23.12. k mamince domů a voní to tam vanilkou, skořicí a z trouby se vytahuje voňavá domácí vánočka. Na Štědrý den ráno tatínek donese do obývacího pokoje vánoční stromek a spolu s dětmi jej ozdobíme.Koukáme se na notoricky známé, ale přesto nádherné české pohádky....takhle mi připadají vánoce v pořádku. Je to tak, jak to má být. Venku, když počasí přeje, padá sníh a za oknem vůně jehličí, domácí pohoda a klid. Ale ve městě máme vánoce už mnohem dřív. A je to děs! Od září narážím všude na vánoční dekorace. Celé město je plné vánoční reklamy a televize nás masíruje zaručenými dárky, které pod stromečkem letos prostě nesmí chybět. Vzhledem k tomu, že pracuji v obchodě, tenhle útok na naše peněženky chápu. Kdo prodá na vánoce, prodá nejvíc. Jsou to žně pro obchodníky a jedna z největších šancí, jak si zvýšit roční tržby. Ale radost z toho nemám. Shon začne už v září a pomalu, ale jistě se stupňuje a s tím se stupňuje i nervozita nakupujících. S přibývajícím počtem lidí v obchodem, roste i nervózní nálada a v prosinci to bývá občas vyhrocené tak, že toužím žít někde v pralese. Nechápu, proč jsme z vánoc udělali komerční záležitost. Nechápu, proč se vánoce změnily ve svátky obžerství a luxusních dárků. A štve mě, že to začíná už někdy v září. A když se k tomu všemu v říjnu nebo nejpozději v listopadu přidají ještě vánoční koledy.... Když v práci a ve městě vypuknou vánoce, těším se na ty pravé Vánoce u rodičů a s dětmi. A závidím babičce, která vykládala o tom, že vánoce začínaly až s adventem - čtyři týdny před samotným Štědrým večerem. To se na návsi rozsvítil vánoční stromeček a lidé se začali připravovat na vánoce. Chtěla bych to vrátit...

Autor: Michaela Kubná | středa 22.10.2014 13:00 | karma článku: 17,86 | přečteno: 639x
  • Další články autora

Michaela Kubná

Já, já, já...jenom já

Mám se ráda. Mám se hodně ráda a myslím si, že je to naprosto normální. Vlastně ne normální, je to základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda i někoho jiného. Základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda lidi okolo sebe, abych mohla mít ráda lidi obecně. Bez lásky a úcty k sobě, nedokážu cítít lásku a úctu ke společnosti okolo sebe. Konec kostrbaté filozofie, vysvětlím to....

14.3.2015 v 12:28 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Historie jedné cesty

Poslední cesta k rodičům...to už je dávno. Na vánoce,takže vlastně v loňském roce. Je na čase vyrazit znovu. Jezdívám Žlutým a ani tentokrát nemám důvod své zvyky měnit. Při mé práci, kdy si do poslední chvíle nejsem jistá, zda do vlaku v naplánovanou dobu nastoupím, je víc než báječná věc, možnost stornovat jízdenku 15 min před odjezdem a to bezplatně. Jedu Žlutým.....

5.3.2015 v 13:22 | Karma: 10,33 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování

Michaela Kubná

Moje divadelní začátky....a konce

V době, kdy jsem navštěvovala základní školu, se každý rok organizovaly tzv. akademie. Byl to soubor představení žáků školy pro rodiče,babičky a dědečky. Každý ročník si nacvičil nějaké představení nebo hru a s tím jsme pak vystupovali. Byla jsem mezi "vybranými" jedinci každý rok, ale dva ročníky mi obzvlášť uvízly v paměti....

7.1.2015 v 10:39 | Karma: 7,44 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Z pasáčka krav vzornou pionýrkou

Jen co jsem opustila školku a období pasení krav, čekala mě jiná "kariéra". Kariéra vzorné pionýrky. Ne ideově. V době, kdy jsem začala chodit do školy, neexistovaly jiné zájmové kroužky než ty pod hlavičkou SSM a potažmo pionýra. Chodila jsem tam taky a (nekamenujte mě) měla jsem to ráda...

6.1.2015 v 11:15 | Karma: 14,65 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Jak jsem se stala pasáčkem krávy

Ačkoliv jsem typické venkovské dítě, k drůbeži mám vztah hodně chladný. Samozřejmě ne k té na talíři. To se máme hodně rádi, jenom se obávám, že je to vztah naprosto a úplně jednostranný. Ale živá drůbež me neoslovuje. Slepice považuji za naprosto tupé bytosti. Chodím k nim dodnes kouřit a jejich prázdné oči upírané na mou ruku s cigaretou, mě fakt iritují. Krocanů a krůt se bojím, před husama utíkám a kachny jsou mi lhostejné.

3.1.2015 v 8:27 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2625x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 737x
Jsem jaká jsem.....

Seznam rubrik