Dospělým vstup na fotbal zakázán...aspoň na ten dětský

27. 10. 2014 19:32:58
Náš malej prcek hraje fotbal. A jelikož je to prcek, hraje za benjamínky. V sobotu jsem se byla podívat na jejich zápas a v polovině zápasu se mi hlavou honila v podstatě jediná myšlenka....copak ani vesnický fotbal malých kluků už není o radosti ze hry????? Ti kluci si tu hru užít umí, ale proč jim to "dospěláci" kazí?
Ten zápas...bylo to derby. Tradiční, kruté derby dvou sousedních vesnic. Když hrajou muži, na takové zápasy nechodím. Ačkoliv nejsem zrovna citlivka,tolik drsných výrazů a urážek jako při těchto zápasech...tolik jich neslyším, jak je rok dlouhý. Ale na tenhle zápas jsem jít chtěla, synovec chtěl ať se jdu na něj podívat a já jsem si myslela, že nehrozí žádné nebezpečí...pokud jde o tupost fanoušků. Spletla jsem se a to dost. Zápas pískal mladý, asi 17ti letý rozhodčí a z mého pohledu pískal dobře. Kluci do hry dávali taky všechno....kluci z obou týmů. Jenomže pak naši domácí borci dostali nešťastný gól. Ten gól nebyl ani tak nešťastný, jako byl pak nešťastný brankář, protože to byla jeho chyba. Bylo vidět, jak ho to štve...měl slzy na krajíčku - vždyť je to desetileté dítě! A co udělal trenér? Čekala jsem podporu, povzbuzení a místo toho se na nešťastného kluka snesla kopa nadávek a výkřiků: "K čemu v té bráně jsi? To by chytila i tvoje babička? Spát můžeš doma v posteli!" Nechápavě jsem poslouchala a vůbec jsem se nedivila, když gólman s pláčem vyběhl směrem ke střídačce. Ale nedoběhl...zastavili ho spoluhráči. Ano, ti malí kluci věděli mnohem líp než trenér, co jejich kamarád potřebuje! Kapitán se na gólmana otočil, začal tleskat a skandovat: "Vrať se do brány! To dáš! My tě potřebujeme!" Ostatní se přidali a klučina se do brány opravdu vrátil a do konce zápasu vychytal pár opravdu nebezpečných šancí našich soupeřů. Ve druhém poločase dal všem přihlížejícím lekci slušného chování ještě mladý rozhodčí. Mezi fanoušky sousední vesnice byl jeden, kterému byla pravděpodobně velká zima a zahříval se grogem, což dost ovlivnilo jeho verbální projev a také zdravý úsudek. Když rozhodčí odpískal proti našemu soupeři penaltu, onomu fandícímu se to nelíbilo a slovně zaútočil na rozhodčího. Ten si ho nevšímal...což fanouška vytočilo ještě víc, zvýšil hranici decibelů a pro důraz si došel až k rozhodčímu a...prostě mu vrazil facku! Najednou bylo hrobové ticho a všichni jsme minutu čekali, co udělá ten mladý rozhodčí. Čekali jsme, že se neudrží a facku vrátí, čekali jsme bitku. Opravdu. Ale ono ne. Rozhodčí zvedl ruku a naprosto jednoznačně útočícímu fanouškovi sdělil, že má ihned opustit hřiště. V tu chvíli se k němu přidali všichni fandící...domácích i hostů. Útočník sklapnul uši a šel. A já nevěděla, co si mám myslet. Strašně mě zklamal dospělý trenér, který neví o psychologii malých dětí vůbec nic. Zklamal mě fanoušek, který i do zápasu malých dětí, který má být o sportu a radosti ze hry, vnesl pachuť opilosti a násilí. A neskutečně mě překvapili ti malí kluci, kteří přesně věděli, jak podržet kamaráda a pomoct mu znovu se postavit na nohy. Překvapil mě i ten 17ti letý rozhodčí, který se na rozdíl od dospělého fanouška, dokázal ovládat a s chladnou hlavou vyřešil "úlet" dospěláka, ke kterému vůbec nemělo dojít. Je príma vědět, jaká báječná nová generace nám tady roste.....tak je, my dospělí, nekažme.
Autor: Michaela Kubná | pondělí 27.10.2014 19:32 | karma článku: 18.12 | přečteno: 491x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 18.97 | Přečteno: 250 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 27 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 285 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 497 | Diskuse
Počet článků 70 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 737

Jsem jaká jsem.....

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...