Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Politici se nerodí, politici se zjevují

A nemají to vůbec jednoduché. Narodí se úplně normální dítě. Nemá na noze zvláštní znamení, které by určovalo: Ano, tohle jednou bude úspěšný a dobrý politik, který bude hájit zájmy lidu, proto ho umístíme do speciálního domova pro Matky s dítětem-politikem. Až dospěje, dostane základy slušného chování a politické kultury. Kdepak. Narodí se prostě dítě, které si projde normálním vývojem, normální školní docházkou. A někdy v budoucnu se najednou rozhodne...a já teda budu politik!

Na čem své rozhodnutí postaví? Některé asi štve politická situace, někteří si řeknou, že v politice se dá rychle zbohatnout a jiné do toho dotlačí okolí, které je přesvědčí o tom, že mají na to změnit dějiny a je jejich povinností "bojovat" za práva lidu své země, napravovat křivdy a budovat zářné zítřky. Ale jakou mají politici odbornou přípravu? Existují školy pro všechna povolání. Každý řemeslník musí získat výuční list. Jo jasně, pro dobrého řemeslníka je zásadní hlavně talent...když budu chtít být řekněme řezbářem, můžu si projít deset škol, ale pokud nemám ke dřevu vztah a talent, nikdy ze mě dobrý řezbář nebude. Ale je tady možnost svůj talent zúročit. Jsem dobrá a výjimečně dobrá v matematice? Můžu se jí věnovat, můžu matematiku studovat i na vysoké škole a je předpoklad, že se časem stanu špičkovým vědcem. Možná, ale mám možnosti, jak svůj talent rozvinout a využít. Mám předpoklady pro vedení týmu? Existuje spousta škol pro managery a jednou ze mě třeba bude opravdu dobrý manager úspěšné firmy. Baví mě studovat cizí jazyky? Můžu je studovat a rozvíjet své schopnosti a vědomosti na spoustě škol i v zahraničí. Cítím nezvladatelnou touhu a nutnost pomáhat lidem? Zachraňovat životy? Jsou tady skvělé univerzity, kde mohu studovat medicínu.... Ale co takový politik? Je to člověk, který si žije svůj život. Úspěšný nebo méně úspěšný a najednou se mu zachce vstoupit do politiky. Prostě se rozhodne, že už má dost toho všeho okolo sebe a chce to změnit. Nebo mu jeho okolí řekne, že by bylo dobré, kdyby za ně kandidoval a ovlivnil chod společnosti. Budoucí politik to odkývá, vstoupí do nějaké strany podle svého přesvědčení nebo podle největší šance na zvolení. Proběhnou volby, on uspěje a je z něho politik. A co teď? Řekněme, že se dostane až do parlamentu. A je nováček. V parlamentu se to hezky namixuje...noví poslanci se starými a ti noví se učí od těch zkušených. Tak jako v každé jiné práci. Staří borci novým předávají své zkušenosti a mladí se učí. A najednou zjistí, že pokud chce přežít, musí se přizpůsobit. Aby prosadil jednu svou myšlenku, musí přijmout pět myšlenek cizích a začíná ustupovat. Přizpůsobovat se a ti, co ho zvolil, se jenom diví, co to ten jimi zvolený poslanec dělá? Tohle přece nechtěli a on to nechtěl taky. Jenomže život je kompromis a v politice obzvlášť. Určitě se najdou i takoví, kteří ze svých zásad neustoupí a tvrdě stojí za svým. Aby ale uspěli, musí "zlomit" své kolegy a přesvědčit je o své pravdě. A k tomu by potřebovali průpravu. Někoho, kdo je to naučí. Přirozených talentů s pevnými charakterovými vlastnostmi je jako šafránu. Milí politici, vůbec vám nezávidím. Připadáte mi jako chirurgové, kterým dal někdo do ruky skalpel, na operační stůl položil naši republiku a řekl: Operuj, pacient má nějaké potíže....

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Michaela Kubná | úterý 28.10.2014 10:03 | karma článku: 5,09 | přečteno: 143x
  • Další články autora

Michaela Kubná

Já, já, já...jenom já

Mám se ráda. Mám se hodně ráda a myslím si, že je to naprosto normální. Vlastně ne normální, je to základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda i někoho jiného. Základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda lidi okolo sebe, abych mohla mít ráda lidi obecně. Bez lásky a úcty k sobě, nedokážu cítít lásku a úctu ke společnosti okolo sebe. Konec kostrbaté filozofie, vysvětlím to....

14.3.2015 v 12:28 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Historie jedné cesty

Poslední cesta k rodičům...to už je dávno. Na vánoce,takže vlastně v loňském roce. Je na čase vyrazit znovu. Jezdívám Žlutým a ani tentokrát nemám důvod své zvyky měnit. Při mé práci, kdy si do poslední chvíle nejsem jistá, zda do vlaku v naplánovanou dobu nastoupím, je víc než báječná věc, možnost stornovat jízdenku 15 min před odjezdem a to bezplatně. Jedu Žlutým.....

5.3.2015 v 13:22 | Karma: 10,33 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování

Michaela Kubná

Moje divadelní začátky....a konce

V době, kdy jsem navštěvovala základní školu, se každý rok organizovaly tzv. akademie. Byl to soubor představení žáků školy pro rodiče,babičky a dědečky. Každý ročník si nacvičil nějaké představení nebo hru a s tím jsme pak vystupovali. Byla jsem mezi "vybranými" jedinci každý rok, ale dva ročníky mi obzvlášť uvízly v paměti....

7.1.2015 v 10:39 | Karma: 7,44 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Z pasáčka krav vzornou pionýrkou

Jen co jsem opustila školku a období pasení krav, čekala mě jiná "kariéra". Kariéra vzorné pionýrky. Ne ideově. V době, kdy jsem začala chodit do školy, neexistovaly jiné zájmové kroužky než ty pod hlavičkou SSM a potažmo pionýra. Chodila jsem tam taky a (nekamenujte mě) měla jsem to ráda...

6.1.2015 v 11:15 | Karma: 14,65 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Jak jsem se stala pasáčkem krávy

Ačkoliv jsem typické venkovské dítě, k drůbeži mám vztah hodně chladný. Samozřejmě ne k té na talíři. To se máme hodně rádi, jenom se obávám, že je to vztah naprosto a úplně jednostranný. Ale živá drůbež me neoslovuje. Slepice považuji za naprosto tupé bytosti. Chodím k nim dodnes kouřit a jejich prázdné oči upírané na mou ruku s cigaretou, mě fakt iritují. Krocanů a krůt se bojím, před husama utíkám a kachny jsou mi lhostejné.

3.1.2015 v 8:27 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2625x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

Proč se malým Němcům nedaří v matematice. Ve školství nefunguje integrace

22. května 2024

Premium Vypadá to, jako by němečtí žáci najednou ztratili schopnost počítat. Podle nové studie německé...

Vyhrajte vstupenky na finále MS v hokeji. Máte jedinečnou šanci s iDNES Premium

22. května 2024

Je tady ještě jedna šance, jak získat vstupenky na finále hokejového mistrovství světa! Dvě místa v...

Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2
Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2

Rádi byste vyzkoušeli nejdokonalejší recepturu pokračovacího kojeneckého mléka BEBA? Zapojte se do soutěže a vyhrajte hned 2 balení mléčné výživy...

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 737x
Jsem jaká jsem.....

Seznam rubrik