Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem se stala pasáčkem krávy

Ačkoliv jsem typické venkovské dítě, k drůbeži mám vztah hodně chladný. Samozřejmě ne k té na talíři. To se máme hodně rádi, jenom se obávám, že je to vztah naprosto a úplně jednostranný. Ale živá drůbež me neoslovuje. Slepice považuji za naprosto tupé bytosti. Chodím k nim dodnes kouřit a jejich prázdné oči upírané na mou ruku s cigaretou, mě fakt iritují. Krocanů a krůt se bojím, před husama utíkám a kachny jsou mi lhostejné.

Koho jsem ale měla hodně ráda (a nemluvím teď o tom talíři), tak to byli králíci. Jednou mi tatínek chtěl udělat radost a přinesl mi domů angorského králíka. Králičí slečnu a já ji hned dala jméno...Hanička. Ubytovali jsme ji v naši králíkárně mezi ostatní králíky, jenom kotec měla svůj vlastní. Staral se o ni dědeček a já ji jenom rozmazlovala a hrála jsem si s ní. A taky jsem kvůli ní hodně brečela. Angorák se musí stříhat, čehož se ujímal můj děda. Neodborně, obyčejnýma nůžkama a dnes by ho odsoudili za týrání zvířátek. Moje Hanička po dědově zásahu byla maličká a "lehce" zkrvavená. Vzal si ji vždycky do náruče, chytil chuchvalec srsti a střihnul. Velice často se mu stávalo, že ušmiknul i malilinkatý kousíček kůže. Tuhle procedůru dělával v době, kdy jsem byla ve škole a po návratu jsem s Haničkou v náručí utíkala na zahradu, plakala jsem i za ní a ošetřovala ji rány:( Jednoho dne jsme měli k obědu králíka, což bylo v naší domácnosti dost běžné. Ale králíček byl nějaký malý a zároveň se ztratila Hanička....už nikdy jsem králíka nechtěla. Samozřejmě jsem taky v pravidelných intervalech tahala domů kočičky. Našim jsem tvrdila, že jsem cestou ze školy potkala kočku a ona šla prostě se mnou až domů. Pravda byla trošku někde jinde....kočku jsem fakt potkala, ale nešla se mnou sama. Malinko jsem jí pomohla najít cestu k nám domů třeba tím, že jsem si ji nacpala do aktovky. Kočička u nás obvykle velmi ráda zůstávala. Naši se ani nebránili, ale trošku potíž byla s odbytem narozených koťat. A tak jsme si pořídili pejska. Jmenoval se Ťapka a jestli si dobře vzpomínám, taky mě "pronásledoval" cestou ze školy a už u nás zůstal. Ťapka byl fenka a tak jsme kromě koťátek, měli i štěnátka. Jenomže jednou jsem se vrátila ze školy a Ťapka i štěnátka.... byla pryč. Dědeček mi tvrdil, za velké podpory rodičů, že štěňátka utekla a Ťapka je běžela hledat. Až je najde, určitě se zase vrátí. Nikdy se nevrátila a já se už nikdy nezeptala na její osud. Nějak jsem tušila, že pravdu nechci slyšet. Po zkušenostech s Haničkou, kočičkama a Ťapkou, jsem se soustředila na domácí zvířata proti kterým neměli nic ani dospělí z našeho domu a pořídili jsme si tele. Krásné s těma nejhezčíma kukadlama na světě. Jmenovalo se Doris a já jsem telátko pásla na zahradě. Celou zimu jsem trávila ve společnosti Doris a bylo to fajn. Jenomže i Doris vyrostla, což mi nikdo na začátku našeho kamarádství neřekl, a velkou krávu jsme doma mít nechtěli a ani nemohli. Hodně dlouho jsem nechtěla telecí strčit do úst. Poněkud starší jsem pochopila, že pokud chci zvíře, nemůže to být zvíře hospodářské. Blízko naší vesnice je plemenářský statek a tam chovali koně. Když jsem byla opravdu malá, koní jsme se bála. Chodili jsme tam na procházky a koně krmili cukrem. Já ne. Táta mi ukazoval, jak si dát cukr do dlaně a jak ho koníkovi nabídnout. Snažila jsem se, ale v poslední, rozhodující chvíli jsem obvykle ucukla a s křikem: "Ten kůň mě klovne!" jsem obvykle utekla a schovala se za první strom, který jsem potkala. Za dalších pár let jsem zjistila, že kůň neklove a výhled z jeho hřbetu je báječný zážitek....tele už jsem nikdy nepásla, kočičky netahala domů a naši mi pořídili fenku boxerky. Dali jsme ji jméno Tina a užila jsem si s ní báječné roky.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Michaela Kubná | sobota 3.1.2015 8:27 | karma článku: 19,61 | přečteno: 2625x
  • Další články autora

Michaela Kubná

Já, já, já...jenom já

Mám se ráda. Mám se hodně ráda a myslím si, že je to naprosto normální. Vlastně ne normální, je to základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda i někoho jiného. Základní podmínka k tomu, abych mohla mít ráda lidi okolo sebe, abych mohla mít ráda lidi obecně. Bez lásky a úcty k sobě, nedokážu cítít lásku a úctu ke společnosti okolo sebe. Konec kostrbaté filozofie, vysvětlím to....

14.3.2015 v 12:28 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Historie jedné cesty

Poslední cesta k rodičům...to už je dávno. Na vánoce,takže vlastně v loňském roce. Je na čase vyrazit znovu. Jezdívám Žlutým a ani tentokrát nemám důvod své zvyky měnit. Při mé práci, kdy si do poslední chvíle nejsem jistá, zda do vlaku v naplánovanou dobu nastoupím, je víc než báječná věc, možnost stornovat jízdenku 15 min před odjezdem a to bezplatně. Jedu Žlutým.....

5.3.2015 v 13:22 | Karma: 10,33 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování

Michaela Kubná

Moje divadelní začátky....a konce

V době, kdy jsem navštěvovala základní školu, se každý rok organizovaly tzv. akademie. Byl to soubor představení žáků školy pro rodiče,babičky a dědečky. Každý ročník si nacvičil nějaké představení nebo hru a s tím jsme pak vystupovali. Byla jsem mezi "vybranými" jedinci každý rok, ale dva ročníky mi obzvlášť uvízly v paměti....

7.1.2015 v 10:39 | Karma: 7,44 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Z pasáčka krav vzornou pionýrkou

Jen co jsem opustila školku a období pasení krav, čekala mě jiná "kariéra". Kariéra vzorné pionýrky. Ne ideově. V době, kdy jsem začala chodit do školy, neexistovaly jiné zájmové kroužky než ty pod hlavičkou SSM a potažmo pionýra. Chodila jsem tam taky a (nekamenujte mě) měla jsem to ráda...

6.1.2015 v 11:15 | Karma: 14,65 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ostatní

Michaela Kubná

Mám podezření, že si naši se mnou nevěděli rady

Teda jako s tím, že jsem holka. Celé těhotenství si mysleli, že jsem kluk a už dva kluky měli. Oba bráchové se narodili v dubnu a já v říjnu. Takže najednou byl s nimi tvor z úplně jiné planety. A oni zmateni. Peněz moc neměli, takže jsem všechno dědila po bratrech....překlad: oblíkali mě jako kluka. Stříhali mě jako kluka. Kamarády jsem dědila taky po bratrech a zase to byli kluci. Rostla jsem jako kluk s náušnicema, které už dnes nenosím. Ani ty, co mi dali po narození, ani žádné jiné.

2.1.2015 v 8:02 | Karma: 17,12 | Přečteno: 895x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

Proč se malým Němcům nedaří v matematice. Ve školství nefunguje integrace

22. května 2024

Premium Vypadá to, jako by němečtí žáci najednou ztratili schopnost počítat. Podle nové studie německé...

Vyhrajte vstupenky na finále MS v hokeji. Máte jedinečnou šanci s iDNES Premium

22. května 2024

Je tady ještě jedna šance, jak získat vstupenky na finále hokejového mistrovství světa! Dvě místa v...

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 737x
Jsem jaká jsem.....

Seznam rubrik